Välkommen till vårens ridlektioner

Terminen börjar måndag den 8/1 2024 och slutar torsdagen den 20/6 2024 december.
Den består av 22, 23 och 24  lektioner beroende på veckodag.

I lektionsavgiften ingår 1 teorilektion på ridtiden. Viss teori ingår i ridundervisningen varje vecka.
OBS! Teorilektioner går inte att rida igen.
OBS! 10% syskon/familjerabatt på den billigaste avgiften (om man rider en full termin.

Vid förhinder meddela ridlärarna senast kl. 15:00 samma dag (annars får man inte rida igen). Ring eller skicka sms till ridskolans mobiltelefon
073-0530017. Ny tid för att eventuellt rida igen din missade tid avtalas med ridläraren. (OBS! Måste ridas igen samma termin)

Det är 4 veckors uppsägningstid på ridlektion.

• Vi tar emot elever från nybörjare till erfarna ryttare.
  • Undervisningen sker på våra trevliga ponnyer och hästar av varierande storlek.
  • Ridhjälm och säkerhetsväst finns att låna.

Bra att ha med sig:
  • Oömma kläder. Har du inte ridbyxor så är det lämpligt att ha på sig lite tajtare byxor när du ska rida.
  • Skor/stövlar med en liten klack på.
  • Ridvantar är alltid bra att ha när man rider.
  • Långärmad tröja vid ridning.

Information lektionsridning:

• För att rida på ridskolan krävs ett medlemskap i ridklubben.
  • Ridundervisningen består av skolridning i hoppning och dressyr enligt ett rullande schema, där svårighetsgraden i övningarna anpassas efter ryttarens utbildningsnivå.

RIDLEKTION

Avboka senast kl. 15:00 samma dag.
Lördagar senast
kl. 8:00

mobil: 073-0530017

OBS!
Ring eller lämna meddelande via sms på vår mobiltelefon i första hand

Genom RF-SISU Småland har vi på HBR fått tillgång till EQUS FOKUS.
EQUS FOKUS är ett utbildningsmaterial som är lätt att använda, pedagogisk och framförallt
inte digitalt.
Vi är mycket nöjda med EQUS FOKUS och rekommenderar alla ridskolor prova det.

Agneta och Maria HBR